Tuesday, March 9, 2010

Fuh fuh fuh..

Assalamualaikum and greetings to all.


say hello...ae oo!!!

Epp epp..apa kabor orang kampung??hehe..i yang baik hati, pemurah senyuman, memang suka berbasa-basi tanya-tanya khabar ni..padahal kau hidup ke kau tertonggek ke lantak engkau la labu asalkan tak kacau hidup i yang konon-aman-bahagia-sebenarnya-serabut-macam-kuih-cakar-ayam ni..okeh shut up yana..kau membebel memang tak boleh berhenti kan..baiklah..kali ni i nak cerita pasal makan..cehcehceh dah lama tak hupdate tiba-tiba keluar terus bahasakan diri i..memang lupa daratan..haish.

Rasanya aku dah bagitahu kot dekat entry sebelum ni yang aku memang lah manusia tahap dewa punya pemalas nak masak kan (sekarang macam dah tersedar diri, bahasakan diri aku balik..sila beri tepukan meja untuk aku..terima kasih..kau memang kawan yang lurus..haha..) tapi entah la aku pun dah lupa..mmmm..tiba-tiba, tet terret tetetttttt...tadaaa..aku dah semakin rajin nak masuk ke dapur nak buat dessert..okeh dessert sahaja ya, lain-lain masakan aku tak terbuka hati lagi.

Sebabnya nak tau tak kenapa?ah tader tader kau kena tahu juga sebabnya takyah nak mengelak sebab nanti bolehlah dapatkan markah seratus peratus kalau jawab soalan 'berapa kenalkah anda dengan Asmadiyana binti Mahadi' dalam facebook..kan..kan..lepas tu boleh bangga bangga masuk dalam wall cakap weh weh aku memang dah kenal in and out la dengan si cantik manis Asmadiyana ni..padahal kau baca blog aku kau tak state kat situ pun..*sigh*..Oh My God..aku bab memalut merepek meraban memang nombor satu..back to the topic la si cantik manis!!sambil tersenyum simpul tertunduk-tunduk segan tersedar dan tercakap, baik..ngehngehngeh..

Ok sebab yang sebetul-betul punya betul la sebab dia kan, aku selalu google gambar-gambar makanan yang macam best kalau lapar..lepastu perut aku ni memang terbaik punya tahap kepantasan pen-digest-tan makanan, memang setiap masa la rasa lapar..lepas tu google gambar makanan..lepas tu emo sorang-sorang lapar nak makan..cari resepi, lepas tu mula berangan nak cuba buat kat rumah bila balik..lepas tu emo lagi sekali sebab semua orang kat rumah pun macam takut-takut nak makan sebab tak percaya betul ke si yana ni masukkan tepung gandum masa nak adun ke dia aci taram masukkan kapur nak licinkan simen rumah???huishh huishh tersiggung hati aku tahu..tsk3

Tapi memang terbaik punya roomates dan kawan-kawan kelas lah..semua yang aku buat memang pujian melambung tinggi mencecah ke siling bilik..haha..nasib aku memang suka merendah diri, cakaplah..eh tak ada lah, main campak campak aje tu..haa campak..campak la sangat..padahal sebelum nak masuk dapur study resepi, kalah time study nak ambil final exam..haha..budak baru belajar kan..biasa la tu..sedapkan hati..sedapkan hati..ngee

Jadi, kesimpulannya..jadi la macam aku..eh tak tak..jangan la jadi macam aku..sebab aku je yang sorang-sorang boleh buat dessert..korang tak boleh..sebab korang memang terhebat punya cekap berada kat dapur, karang aku bagi resepi ke bagi galakan ke korang mesti boleh buat lagi hebat dari aku..lepastu semua orang pun dah taknak makan dessert aku buat, semua orang demand nak korang yang buat konon lagi hebat lagi sedap lagi menarik dari aku punya..hmmpp jeles jeles..menyampah.

Okehla penat nak membebel banyak-banyak..nak sambung bertani dekat facebook..semalat tinggal semau..annoying kan..salah eja tapi taknak betulkan..iya aku memang pemalas tapi baik hati pemurah penyabar penyantun dan etc etc..okeh okeh adios gua berambus..

Hidup baik-baik semua..May Allah bless us.


p/s: koranggggggggggg...jom la tengok alice in wonderland..jom la..jom la..

2 comments:

  1. nmpak sgt lau ko bg resepi 2 kt ak,lau ak yg bwt cnfrm lgi sdap dri ko kn..2 yg ko kdekut nk bg resepi tu..haha..

    ReplyDelete
  2. eh ye ke lagi sedap..try tengok..hahaha

    ReplyDelete