Friday, January 8, 2010

Cerita seorang kakak

Assalamualaikum and greetings to all..

Waktu aku kecik-kecik dulu (alah memang sampai kebesar ni pun) aku selalu jeles tengok kawan-kawan yang ada abang, kakak, adik perempuan, adik lelaki dan memang completelah ahli keluarga dia..rasa macam seronok sangat ada adik beradik ramai..boleh main panjat pokok sama-sama, main hempuk bantal sama-sama..pastu kalau jadi adik, boleh golek-golek goyang kaki atas katil bila bangun tidur tak yah rushing nak kemas rumah bagai..ahh bestnya..seronoknya..bahagianya..


impian keluarga besar yang hanya khayalan..

Tapi yelah..dah memang ditakdirkan aku yang sulung dan adik aku si tembam tu yang bongsu nak buat cemane lagi kan..Alhamdulillah..sekurang-kurangnya aku ada adik..walaupun perangai pelik semedang..orang selalu tanya, tak bosan ke hidup dua beradik je?..err, agak tak membosankan la sebab kitorang selalunya sibuk cari jalan untuk dapatkan apa yang kitorang nak sebab mak abah kitorang bukan macam mak abah zaman sekarang yang harini anak mintak lattop sebiji, petang karang dah terbentang kat depan biji mata..

Okai, now back to the topic..cerita seorang kakak..aku memang agak tak paham perangai adik aku..pelik tahap tak ingat..aku dapat result bagus time exam, dia menangis macam la aku baru lepas kena hentam dengan lori balak..tp bila aku dapat result tahap kena cempak dalam longkang pun dia melalak macam aku baru lepas jatuh bangunan dari tingkat 4..

anis melalak..hahaha

Tak masuk lagi setiap kali kitorang balik rumah time cuti ke apa-apa je la..paling lama kitorang boleh mewujudkan suasana aman tanpa pergaduhan adalah 2 jam satu hari, kalau ditolak waktu tidur + waktu aku pergi panjat pkok rambutan belakang rumah aku + waktu aku pergi kacau sepupu aku main PS + etc..tapi dia akan start bersyahdu syahdan bila tiba masa aku nak naik bas balik pahang..sadiskan?.sebab tu aku x pernah rasa bosan walaupun kitorang dua beradik je..

As a kakak yang memang langsung x ada ciri-ciri kakak mithali pun, aku memang sangatlah suka nak tunjukkan yang aku sangat sayang dia walaupun dengan perangai pelik dia tu..sangat terharu everytime dia bagi present or anything yang mnunjukkan dia ingat kat aku..sangat teruja bila aku tau, cuti aku sama dengan dia..tapi, memandangkan ego aku yang sangatlah tinggi, lebih tinggi dari pokok rambutan belakang rumah aku tu rasanya, jadi aku simpan semua kesukaan aku, keterharuan aku, keterujaan aku kemas - kemas dalam hati aku..

Semua perasaan akan ada bila jadi seorang kakak buat selamanya ni..sedih, seronok, gembira, geram, benci, rasa-nak-hambat-guna-tukul-besi dan semua lah senang cakap..no matter what, I am still proud for having a sister like my little sister..dia lah tempat aku mengadu, dia lah tempat aku kongsi cerita bila terjumpa lelaki hensem lepas tu rupanya dapat tahu yang dia dah bertunang haisy..dengan dia lah aku selalu buat plan cemane nak buli kanak-kanak riang kat sekeliling rumah tu..dia lah segalanya..rindunya kat kau anis..hahaha..sumpah sepuluh tahun kena ungkit, kena ejek tak habis bila dia terbaca entry nih..


Adik sayang kakak, kakak sayang adik..yeay!!

Okeh, kepada kamu-kamu yang terbaca, hargailah adik beradik, ibu-bapa, sanak saudara, sahabat handai kamu semua..sebab, tiada mereka, tiadalah kita..

Live well..may Allah bless us..pen off..

2 comments:

  1. sadis2..sob3...
    kau buleh buat drama lepas ni weyh..
    tapi tolong jgn amik drama melayu sebagai contoh..ngahahha!teeeeeeeeetttttttttttt!

    ReplyDelete
  2. okeh..aku amek drama greek kt tv2 sbagai contoh okeh??

    ReplyDelete