Saturday, January 2, 2010

the new come back!!

Assalamualaikum and greetings to all..

Cehcehceh sungguh x boleh blah ayat kat atas tu..tapi..apa aku kisah yang penting aku aman bahagia menikmati biskut hup seng cecah susu pekat manis gold coin sorang-sorang..hehe

Lately, otak aku sangat kacau-bilau..jelous sebab bila tengok facebook kawan-kawan seperngajian time sekolah menengah masing-masing dah pun ke luar negara..sambung belajar..egypt,uk,ireland,australia,etc..yang aku ni dok la hai terkial-kial x dapat merantau ke negara orang melintasi lautan bagai, cukuplah merantau ke negeri orang melintasi sungai pahang..haisy..

Tapi aku kene bersyukur..WAJIB bersyukur..sebab ini adalah salah satu nikmat yang Dia beri..bukan semua orang pun lenggang-kangkung goyang kaki x payah buat apa-apa untuk dapat masuk ke u ye x?jadinya, aku kena think positive..look only at the bright side kata omputeh..kata orang melayunya pulak mmm..err..nanti-nanti lah aku update len eh..

Aku suka kat kt satu wisdom ni..err actually aku pun tatau whether it is a real wisdom or just some words came out from orang dahulu kala..em, here we go..

'Everything was fated, only interchanged with God's will, effort and doa..'

Sometimes, when I felt so down macam contoh baru lepas dapat tahu my first crush while I am still in zaman kanak-kanak dah nak kawen dalam a few weeks ni or macam baru lepas dapat tahu crush yang aku minat time kat matriks dulu dah ada steady future-wife, aku akan ingat balik konon-wisdom kt atas tu..its help guy..

Allah Maha Berkuasa kan..bila kita serapat je langkah ke arah Dia, Dia beribu langkah rapat ke arah kita..kita je yang selalu leka konon alah umur masih muda, lagipun tanda besar kiamat belum muncul nanti-nanti lah taubat..lepas tu, bila roomate nasihat suruh berubah, telinga buat pekak tak tahu..aiseh..itu aku sebenarnya..bukan kau atau kawan-kawan kau..

Haa amek kau..dah berkurun x update, sekali update dah x reti macam mana nak stop menaip..hehe..minta ampun ye..dah dah okeh..aku bersusun assigment nak buat nih, padehal dah dua hari cuti x sentuh satu hape pon, dok asyik mengadap facebook je..lepas tuh emo sorang-sorang..lepas tu habeskan creadit handphone tepon mak ngan adik empat jam sekali nak hilangkan rasa sedih..huhu..oryte..

May Allah bless us..pen off.

2 comments:

  1. hahahaa..kau tak nak tahu sape future hubby aku??hehe

    ReplyDelete
  2. aku tau!!din anak pak ngah jual kelapa kt depan kmj dulu tu kan??kan??kannn??

    ReplyDelete