Saturday, April 16, 2011

Hutan kecik belakang bilik..

Assalamualaikum and greetings to all....

Hai hai hai..

Ok, apartment yang aku duduk sekarang ni, ok ok fine la, blok HOSTEL yang aku duduk sekarang ni, belakang ni ada satu hutan kecik tau. Entah hutan betul ke tak aku hape kisah. Aku nak panggil jugak hutan kecik since banyak je spesis pokok aku tak kenal, belum masuk bukit bukau yang fuhhlamak sentiase berselubung awan. Cantik weii gua cakap lu. Memang setiap pagi tengahari petang malam aku dok ngadap je la pemandangan belakang blok aku ni. Nak nak pulak aku duduk kat tingkat 3, lagi la view dia pehhh, macam kat Cameron seh. Haha. Okeh, aku tak pernah pergi Cameron so, aku assume je ah view kat Cameron lebih kurang gini eh.


konon konon ada kat cameron la ni tau!heh heh

pelangi..weee

Lepas subuh. Memang cun. Boleh tengok sunrise. Of course la jangan nak high expectation sangat nak yang macam tengok sunrise dekat Bukit Panorama kan, but at least yeah its still mesmerized me every single morning I look out the window. Sangat sangat Ya Rabbi, Alhamdulillah, You still give a chance to live. A chance to be a good Muslim. A good daughter to my mak and abah. A good akak to my only Anis. A good person that always trying to look for Your Barakah each days. And of course la I am not that girl yang always do good things or do the right things. It just, I am on my to build my own foundation here. Foundation in faith. Heeeee..

rise and shine!!


6.57 am, hari yang lain


Ok, next. Time petang dekat dekat pukul 6 7, dah nak Maghrib pun cantik jugak. Sebab boleh je tengok burung terbang sana sini nak balik sarang. Lepastu aku sendiri tak paham. Nak balik sarang tu balik je la, yang dok cip cap cip cap tu pekehal. Ok, tanak gaduh dengan burung ah sebab burung comel. Apehal tiba tiba je?? Lepastu kan lepastu kan yang paling comel, ada sorang Foreign lecturer kat sini tau, dia suka bawak anak anak dia yang kecik kemetot tu jalan time petang petang. Haha. Gila comel budak main kejar kejar dengan bapak. Dah la mulut kecoh macam burung tadi tu. Mencicit mencucut je bunyi. Teringat kat Fatih. Mmm. Kan dah terindu kat Fatih.

budak kecik kenot kesayangan satu family..

Lepastu time malam pulak. Aaaa. Kalau malam macam agak susah nak tengok bintang. Nak tengok bulan pun kekadang ada yang banyak kalinya takde. Ke memang aku jarang menghadap luar time malam. Ke sebab time malam aku hadap facebook dengan kerja sekolah je? Ah harapan la weh. Hadap facebook tu boleh caya lagi, hadap kerja sekolah tu huuuuuuu. Tapi kadang kadang kalau time self esteem aku jatuh ke tahap kosong takpun tengah konon-frust-padehal-kecoh-je-lebih, aku mengintai la jugak. Sambil dengar mp3 lagu berdegang versi metal. Fuh, heaven. Kalau nasib baik, ada la sorang dua mamat hensem, ehem, lalu nak pergi masjid..?? Tapi kalau nasib kurang baik, nampak kucing kejar anjing je la. Serius, kucing kat sini semua garang. Macam aku!

Ok la, kesimpulannya, kalau dapat tempat tinggal ke, penempatan ke, hape hape la kat ceruk dunia belakang hutan tepi bukit depan parit, jangan pernah mengeluh. Bukan malang namanya tu, tapi anugerah. Benda yang paling senang nak buat kita sentiasa ingat kat Allah, ialah alam. Lupakan shopping complex, lupakan cinema, lupakan bowling. Berhibur lah dengan ALAM. YEAHHHH!!

With that, I thank you. May Allah bless. peace out yo!





No comments:

Post a Comment