Monday, July 20, 2009

tensen+bhagie=aku

aku tensen..aku bhgie..ok, nk tau nape aku tensen+bhgie??kisah die begini..ptg td, tepat jam 5.07pm, aku kuar dari fakulti lepas jmpe ngan PA ak (ok,PA kt sni bkn personal assistant ye, PA kt sni mmbwe erti personal academic)..nw back to the story..ngah sedap2 aku brjln ngan sorg mmber satu kelas aku ttbe bile sampai kt depan blok w,(blok tmpt ak tahan sengguk time lecturer mncurahkan ilmu) ttbe je aku trdngar ade satu sore yg xbpe familiar mmanggil nme aku..n kbetulan pulak, time tu ade sorg manusia xsme spesis ngan aku tp sme clas ngan aku baru smpai kt blok w 2 dgn beskal barunyer (utk pngtahuan, bacth kami xdbenarkn mmbawe knderaan brspesis yg mnggunakan petrol utk hidup pade tahun ni dikwsn kampus)..pastu stelah beberape langkah dri tmpt kjadian aku trdngar sore xbpe familiar mmanggil nme aku td, baru aku trjumpe punce sore tu dihasilkan..mmbe sekolej ngan aku rupenyer..pastu aku pun berborak dengan die brkenaan class yg bakal brlangsung pada mlm nnti, smbil mate aku yg mncuri pndang mmbe brbeskal td 2 brjln masuk memasuki ruang legar di blok w tu..aku pun xtau kenape aku mcm sgt brminat untuk tengok die brjlan..xmenarik pun..n sdg aku sdap berbual2, kaki aku pun dgn ssdap rase melangkah setapak demi setapak tanpe mnunggu arahan aku untuk menuju kemane..setapak lagi..dan setapak lagi..kemudian tetibe aku trsedar yg aku dh sujud ke bumi dngan due2 kaki aku kt dlm longkang..sntngah saat kmudian aku bgun dan..pap!!aku tarik tgn mmbe sekolej aku 2 trus dduk sbelah aku dan trus mngambil gmbar kami berdue mggunekan hp aku..dsebbkn bunyi jritan trkejut dari mmbe skelas aku tadi, mmbe brbeskal tadi pun mnumpukan matenyer ke arah kami..aku pasti kami xkantoi..aku amt pasti dengan itu..aku bngun dari dudukku dan trus brjalan sambil mlambai tgn pade mmbe sekolejku yg msih trpinge2..kmudian scare xlgsung mate aku trtangkap snyuman+gelengan kepale dri mmbe brbeskal td..lalu aku mnyimpan harapan bhawe kepastian aku tadi adalah tepat..ok end of story..

p/s: hasil kejatuhan aku tadi, aku dapat due perkare baik..
i) gmbar yang aku tangkap mmg amt smart..boleh jadik primary pic dlm fs..
ii) n aku bru trsedar aku punyai bakat dalam lakonan spontan..

sekian, terime kasih..

4 comments:

  1. hehehe... :)
    sabor je lah yana ek..
    nanti sapu ubat tau dekat yang lebam2 tu.. hahaha..
    pengalaman yang bagus.. :)

    ReplyDelete
  2. hahaa..gler r yana..terkezut aq bile toleh,ko dah ader kaat dlm longkanr tuh..huhu..yg bes tyme posing amik pict tuh..
    nati aq nk wat sign kat longkang tuh..
    "yana was IN"
    haha..

    ReplyDelete
  3. haha..kalu la aku ada kt tempat tu gak..kaw2 ko kne glak..

    ReplyDelete